Der Altrheinarm in Breisach dient seit Jahren internationalen Kadern zur Vorbereitung auf das World Cup Finale in Luzern. Auch der Deutschland-Achter nutzt den meteorologisch wärmsten Ort Deutschlands gern als Ort für die Wettkampfvorbereitung.

Der Trainingsort ist wegen des meist guten Wetters und den hervorragenden Bedingungen bekannt: Der Altrheinarm hat kaum Strömung und ist für den Schiffsverkehr nicht zugänglich. Das Revier ist mindestens 6 Kilometer lang und mehrere hundert Meter breit.
Für alternative Trainingseinheiten bieten sich u.a. Mountainbike Touren durch die Vulkanfelsen des nahe gelegenen Kaiserstuhls an.

Breisach ist nur 60 Kilometer vom Flughafen Basel Airport und 20 Kilometer von Freiburg entfernt und auch mit öffentlichen Verkehrsmitteln gut zu erreichen.

Der Breisacher Ruderverein ist gerne bei der Quartiervermittlung behilflich und vermittelt erfahrene Hoteliers die auf die besonderen Ernährungswünsche von Spitzensportlern eingehen und zusätzliche Räumlichkeiten zur Verfügung stellen. Zudem stellt der Breisacher Ruderverein gerne sine Infrastruktur zur Verfügung, vom Bootslager bis zum Clubraum mit Beamer zur Videoanalyse.

Weiterführende Informationen und Anfragen richten Sie gerne an:
info@breisacher-ruderverein.de

Rhine rowing in Breisach:
The warmest training spot in Germany for professionals.

The “Old” Rhine in Breisach has been the place of choice for many national elite rowing teams to complete their training for the final World Cup regatta every year in Lucerne.

The “German eight” also uses this stretch of water, statistically acknowledged as being in the warmest part of Germany, for their race preparations.

This training location is well known for it’s relatively consistent good weather and outstanding facilities: The river course known as the “Old Rhine” has very little current and is NOT part of the shipping canal. The training stretch of water extends 6 kilometres, is 100 meters wide and almost straight.

Cross-training opportunities in the area are extensive. Mountain Bike touring through the old volcanic hills of the Kaiserstuhl being particularly challenging.

Breisach is only 60 Km from the Euro-Airport hub in Basel and 20 Km from Freiburg. Breisach also has numerous other public transport connections providing easy access.

Breisach Rowing Club will gladly assist with making accommodation arrangements in the area. Local hotels and other establishments have extensive experience in hosting elite athletes, catering for their special dietary requirements and providing additional training space for ergo’s and weights.

The club also offers it’s facilities including boat storage, changing rooms and club house with extensive audio visual equipment for training analysis.

Further Information and inquiries are avalibel at: info@breisacher-ruderverein.de